Restel Oy

YHDESSÄ HYVÄN ELÄMÄN JA AINUTLAATUISEN ASIAKASKOKEMUKSEN PUOLESTA

Restel Oy on Tradekan omistama ravintola-alan yritys, joka tuo brändejä Suomen markkinoille. Yhtiö toimii kolmentoista eri brändin kautta ja sen liikevaihto vuonna 2018 oli 213M€. Restelin visiona on olla alansa halutuin työnantaja sekä tarjota parasta asiakaskokemusta.

”Strategiamme on hyvin henkilöstö- ja asiakaslähtöinen. Tätä tukee vahvasti Restelin arjen tekemisen periaatteet, joita ovat innostava työpaikka, rohkea yrittäjäasenne sekä paras asiakaskokemus. Henkilöstö on meille tärkein, koska he työskentelevät asiakkaiden parissa ja tuottavat joka päivä parasta asiakaskokemusta”, kiteyttää henkilöstöjohtaja Marika Mäkelä.

”Olemme olemassa sitä varten, että jokainen voi nauttia elämästä. Tehtävänämme on helpottaa asiakkaiden arkea tarjoamalla mahdollisuus vaivattomaan syömiseen sekä tuoda elämyksiä ja ajanvietettä ihmisten arkeen”, toteaa Miia Kinnunen, Restelin kehitysjohtaja.

Hyvä fiilis näkyy ja kuuluu

Restelissä organisaatiokulttuuria värittää erilaisten brändien omat konseptit ja henkilöstön ikäjakauma. Yrityksen useat brändit muovaavat omia yrityskulttuureitaan, mutta yhteistä kaikille on hyvä ja vaivaton yhdessä tekeminen, joka välittyy asiakkaille asti. Ytimessä on henkilöstö, joka huomioidaan kaikessa tekemisessä ensin. Tämä välittyy hyvänä meininkinä niin organisaation sisällä kuin asiakkaillekin.

”Toimimme hyvin kilpaillulla markkinalla, joten jokainen brändi haluaa olla ykkönen omalla sektorillaan ja lunastaa omat lupauksensa. Meille tärkeää on luoda työntekijöille ja asiakkaille mielekäs ympäristö, sillä hyvä fiilis töissä välittyy myös asiakkaille. Käytännössä tämä tarkoittaa palvelevampaa johtamista, läpinäkyvää viestintää ja vapautta olla asiakkaille läsnä omalla persoonallaan”, Miia Kinnunen kertoo.

Asiakas on ykkönen

Restelissä hyvä asiakaskokemus on asiakkaiden odotusten ylittämistä. Henkilöstö tuottaa sujuvaa ja yksilöllistä asiakaskokemusta, johon vaikuttaa mm. yrityksen toimintatavat, työntekijöiden välinen ilmapiiri, johtaminen, organisaatiokulttuuri, työympäristö, arvot ja strategia.  Yhtiössä uskotaan, että asiakaskokemukseen vaikuttaa tulevaisuudessa erityisen paljon myös asiakkaiden tunteet sekä fiilis asioinnin helppoudesta ja nopeudesta.

”Uskomme, että tunteet ja arvot tulevat tulevaisuudessa korostumaan entistäkin enemmän hyvässä asiakaskokemuksessa. Jatkossa haluamme erityisesti panostaa asiakkaidemme kohtaamiseen. Tämä tarkoittaa, että asiakas tulee nähdyksi, kuulluksi ja ymmärretyksi – olemme hänelle läsnä. Onnistunut asiakaskokemus tuo meille uskollisempia asiakkaita ja parhaiten onnistumme kun asiakkaat haluavat suositella meitä omille ystävilleen”, Miia Kinnunen kiteyttää.

Tutkittu tieto auttaa ennakoimaan tulevaisuuden asiakastarpeita

Asiakaskokemuksen mittaamisessa Restel hyödyntää Corporate Spiritin laajaa osaamista asiakaskokemuksen strategisessa ja tavoitelähtöisessä kehittämisessä. Restelissä toteutettiin keväällä 2019 laaja sähköinen asiakastutkimus, jossa asiakkaat pääsivät antamaan palautetta henkilöstön tuottamasta palvelukokemuksesta, tuotteista ja toimintaympäristöstä.

”Olemme pystyneet asiakastutkimuksen avulla kehittämään brändiemme tuottamaa asiakaskokemusta tehokkaasti ja strategialähtöisesti. Asiakkaiden tarpeet saadaan loistavasti esille ja meidän on helpompi pyrkiä vastaamaan myös tulevaisuuden tarpeisiin, sillä asiakaskäyttäytymistä on vaikea ennustaa ilman tutkittua tietoa”, kertovat Kinnunen ja Mäkelä.

”Yhteistyö Corporate Spiritin kanssa asiakaskokemuksemme kehittämisessä on sujunut hyvin joustavasti. Yhdessä tekeminen on ollut innostavaa ja olemme oppineet toisiltamme paljon. Tästä on hyvä jatkaa yhteistä kehittämismatkaa, jossa ainutlaatuinen asiakaskokemus yhdistyy ylivertaiseen henkilöstökokemukseen”, Restelin naiset kiittävät.

Katso asiakastarina Restel Oy:stä tästä

Restel Oy tarjoaa laajalti viihdykettä, hyvää ruokaa, maistuvia juomia ja mukavaa oloa kautta koko Suomen. Yritys toimii 13 eri brändin kautta ja sen liikevaihto vuonna 2018 oli 213M€. Restelin visiona on olla alansa halutuin työnantaja sekä tarjota paras asiakaskokemus. Se työllistää reilu 2.500 työntekijää ja tämän lisäksi useita satoja ihmisiä yhteistyökumppaniensa kautta.