Tarinamme

Corporate Spiritin tarina alkoi vuonna 1986, jolloin Jukka Pohjola perusti yrityksen Turkuun. 30 vuodessa Corporate Spirit on kasvanut yli 30 huippuasiantuntijan innostavaksi työpaikaksi. Me luomme kestäviä menestystarinoita yhdessä asiakkaidemme kanssa.

2019

VMP Oyj yhdistyi 5.7.2019 Smile Henkilöstöpalvelut Oy:n kanssa.

VMP Oyj osti 1.4.2019 henkilöstö-, johtamis- ja asiantuntijatyön tutkimuksiin ja kehittämiseen keskittyvän Corporate Spirit Oy:n yhtiön perustajalta Jukka Pohjolalta. Yritysjärjestelyllä VMP vahvistaa rekrytoinnin ja organisaation kehittämisen palvelukokonaisuuttaan ja laajentaa palveluvalikoimaansa.

2018

Corporate Spirit lanseeraa uuden tutkimusalustan nimeltään Cixtranet4®.

Uusi, älykäs tutkimusalusta kokoaa yhteen kaikkien eri tutkimusten tiedon, raportoinnin ja hyödyntämisen, joista voidaan jalostaa lähtökohdat menestyvän liiketoiminnan kehittämiseksi

2016

Laura Santasalosta toimitusjohtaja 16.9. Jukka Pohjolan siirtyessä hallituksen puheenjohtajaksi.

Corporate Spirit täyttää 30 vuotta ja juhlamenoja viettää perinteiseen tapaan Helsingin Ritarihuoneella. Corporate Spirit myöntää ensimmäistä kertaa Suomen innostavimmat työpaikat -tunnustuksia suomalaisille huippuorganisaatioille.

2015

Suomalaisen Työn Liitto myöntää tutkimus- ja konsultointipalveluillemme Avainlippu-tunnuksen, joka kertoo, että palvelut tuotetaan Suomessa, suomalaisella työvoimalla ja yrityksellä on erittäin korkea kotimaisuusaste.

Samana vuonna solmitaan yhteistyösopimus saksalaisen konsulttiyhtiö Breitenstein Consultingin kanssa. Yhteistyön myötä Breitenstein Consulting markkinoi Corporate Spiritin tutkimuskonsepteja Saksassa, Itävallassa ja Sveitsissä.

2013

Corporate Spirit AB perustetaan Ruotsiin. Tytäryhtiön toimitusjohtajana toimii Juha Ala-Lipasti.

2012

Tutkimusjärjestelmä Cixtranet®:n kolmas versio julkaistaan. Uusi järjestelmä mahdollistaa asiakkaan näkökulmasta entistä tehokkaamman ja selkeämmin hallittavan tutkimusprosessin, yksikkökohtaiset tutkimusraportit, tehokkaat työkalut tutkimustulosten monipuoliseen hyödyntämiseen sekä e-learning alustan organisaation oppimis- ja tiedonjakoprosessin edistämiseen.

2011

Uuden ydinliiketoimintansa myötä Tutkimusyhtiö Corporate Image Oy vaihtaa nimensä Corporate Spirit Oy:ksi. Uusi nimi kuvaa ydinliiketoimintaamme, jossa yhdistyvät organisaation kehittäminen ja ”Spiritin” luominen. 25 vuoden vahvalla kokemuksella tuotamme merkityksellistä tutkimustietoa ja tuemme asiakkaidemme menestystä.

2010

Corporate Image päättää keskittyä ydinliiketoimintaansa HR-tutkimuksiin ja myy ulkoiset tutkimuspalvelunsa Add Value Researchille, joka samalla myy omat henkilöstötutkimustoimintansa Corporate Imagelle.

2009

Corporate Image ostaa yhden keskeisen kilpailijansa, Psycon Oy:n, tutkimusliiketoiminnan. Tämän kaupan mukana saamme kuusi kokenutta tutkimusosaajaa vahvistamaan joukkoamme.

2006

Corporate Image viettää yrityksen 20-vuotisjuhlia jo perinteisen tavan mukaan Ritarihuoneella Helsingissä.

2003

Lontooseen perustetaan toimisto ja Espoon toimisto muuttaa uusiin ajanmukaisiin tiloihin Pohjois-Tapiolassa.

2002

Corporate Imagesta tulee vastaajien määrällä mitattuna henkilöstötutkimusten johtava yritys Suomessa. Samana vuonna perustetaan toimisto Tukholmaan.

2001

Käynnistetään projekti nykyaikaisen tietotekniikan hyödyntämiseksi kansainvälisesti toimivien, monikulttuuristen yritysten henkilöstötutkimusten raportoinnissa. Projektin tuloksena syntyy interaktiivinen online-raportointijärjestelmä, joka saa nimen Cixtranet®. Samana vuonna vietetään myös yrityksen 15-vuotisjuhlia Lontoossa.

1999

Muutetaan uusiin toimitiloihin Turussa, missä samalla avataan edistyksellistä CATI-tekniikkaa hyödyntävä Call Center.

1997

Yhtiö käynnistää yhden ensimmäisistä Internetin kautta tehdyistä kyselytutkimuksista Suomessa.

1996

Yrityksen 10-vuotisjuhlia vietetään Ritarihuoneella Helsingissä.

1994

Yritys palkkaa viidennen työntekijänsä ja laajentaa toimintaansa pääkaupunkiseudulle Espooseen.

1986

KTL Jukka Pohjola perustaa Tutkimusyhtiö Corporate Image Oy:n Turussa. Yrityksen liikeideana on alusta lähtien erikoistua pitkälle räätälöityihin sisäisiin ja ulkoisiin yrityskuvatutkimuksiin, vaativiin b-to-b -asiakassuhdetutkimuksiin sekä tutkimustulosten hyödynnettävyyden parantamiseen.

Tullessaan markkinoille yritys edustaa aivan uutta asiakaslähtöistä ja hyvin laatutietoista ajattelua. Tästä lähtien nämä asiat ovat keskeisellä sijalla yrityksen toiminnan kehittämisessä.