Tiedote yrityskaupasta: VMP OYJ osti Corporate Spirit Oy:n

VMP Oyj osti 1.4.2019 henkilöstö-, johtamis- ja asiantuntijatyön tutkimuksiin ja kehittämiseen keskittyvän Corporate Spirit Oy:n yhtiön perustajalta Jukka Pohjolalta. Yritysjärjestelyllä VMP vahvistaa rekrytoinnin ja organisaation kehittämisen palvelukokonaisuuttaan ja laajentaa palveluvalikoimaansa.

Corporate Spirit on perustettu vuonna 1986 ja yhtiön liikevaihto oli maaliskuussa 2019 päättyneellä tilikaudella arviolta 3,1 miljoonaa euroa ja oikaistu käyttökate noin 450 tuhatta euroa. Yhtiöllä on toimistot Espoossa ja Turussa ja reilut 30 työntekijää.

Tuloksena on asiakkaita hyödyttävä yrityskauppa

VMP Oyj:n yrityskaupan tarkoituksena on tukea ja kehittää Corporate Spiritin palveluiden käyttöä kokonaisvaltaisesti liiketoiminnan kehittämisen eri osa-alueilla. Tavoitteena on vahvistaa yhtiöiden edelläkävijyyttä ja markkinajohtajuutta organisaation ja johtamisen kehittämisen palveluiden parissa.

”Haluamme vahvistaa palveluitamme henkilöstön, asiakaskokemuksen ja organisaatiokulttuurin kehittämisessä. Uskomme, että nämä ovat keskeisiä menestyksen kulmakiviä asiakkaillemme. Kehittämisen tulee kuitenkin pohjautua tietoon ja sen analysointiin, ei arvauksiin. Corporate Spiritin kehittämät modernit työkalut ja teknologiat mahdollistavat tiedon ketterän ja reaaliaikaisen keräämisen sekä analysoinnin. Taustalla on erittäin vankka tutkimusosaaminen sekä kattava vertailuaineisto tuhansista organisaatioista yli 30 vuoden ajalta Suomessa ja kansainvälisesti”, kertoo VMP Oyj:n toimitusjohtaja Juha Pesola.

Yrityskaupalla mahdollistetaan kokonaisvaltainen palvelu

Yrityskaupan seurauksena pystytään tarjoamaan monipuolisemmin ja kokonaisvaltaisesti asiakaskohtaisesti räätälöityjä palveluita. Uudet yhteistyökumppanit myös mahdollistavat ketterän kehittymisen sekä kustannustehokkuuden palvelutarjonnassa.

”Corporate Spirit on viime vuosina uudistunut yhä enemmän organisaatioiden ja ihmisten kehittäjäyritykseksi. Toimintamme kivijalkoina ja kilpailuetuna ovat tutkimukset työkaluina, kehitysosaaminen sekä teknologiaedelläkävijyys ja -kehitys. Osana VMP:tä voimme jatkaa tällä kehityksen tiellä ja tarjota asiakkaillemme aiempaa monipuolisemmat hr-palvelut”, toteaa Corporate Spiritin toimitusjohtaja Laura Santasalo.

Yrityskaupalla ei ole vaikutusta Corporate Spiritin asiakassuhteisiin. Yrityksen toiminta jatkuu entisellään.

Corporate Spiritin pääomistaja ja hallituksen puheenjohtaja Jukka Pohjola ja VMP Oyj:n toimitusjohtaja Juha Pesola.

Lisätietoja:

Juha Pesola, VMP Oyj, toimitusjohtaja
juha.pesola@vmp.fi
puh. +358 (0)40 307 5105

Laura Santasalo, Corporate Spirit Oy, toimitusjohtaja
laura.santasalo@corporatespirit.fi
puh. +358 (0)50 506 5060

VMP on suomalainen henkilöstöpalveluyritys, joka tarjoaa kokonaisvaltaisen valikoiman henkilöstövuokrauksen, rekrytoinnin ja organisaation kehittämisen sekä itsensätyöllistämisen palveluita. VMP:n tehtävänä on auttaa yrityksiä ja ihmisiä menestymään muuttuvassa työelämässä. VMP palvelee asiakkaitaan Suomen lisäksi Ruotsissa ja sillä on rekrytointipiste Romaniassa. VMP-konserniin kuuluvat VMP Varamiespalvelu-, Voima-, Enjoy-, Extraajat -, Personnel- ja Eezy-brändit.L